Indian Scout 741 1941
(klik op de foto's voor vergroting)
Deze Indian Scout 741 is gebouwd in 1941.
Deze motor heeft een tweede leven gekregen, dat wil zeggen geheel gerestaureerd / (motor) gereviseerd
Enkele details: alle bouten, moeren en bussen teruggebracht van metrisch naar UNF.
Vijfhonderdtwee-ennegentig (592) onderdelen vervangen / hersteld / nieuw gemaakt.
Motorinhoud: 600cc.
Dit model Indian werd in 1939 ontworpen voor gebruik in het Amerikaanse en de geallieerde legers. Hij lijkt op het model van de 750 cc Military scout (model 640 B.) De 500 is echter lichter gebouwd, zowel wat betreft motor als frame en verschilt op vele punten in detail van de 750cc. De productie liep tot 1944 en in die bijna zes jaar werden er nauwelijks wijzigingen in de uitvoering aangebracht. In totaal zijn er ongeveer 35.000 exemplaren vervaardigd. De motor levert 15 pk bij 4800 toeren. Ontsteking is accu-bobine, gewicht 204 kg, topsnelheid 105 km/u. Er is een handgeschakelde 3 versnellingsbak en de wielmaat is 3.50 X 18.
Deze kleurstelling is uiteraard niet bindend.
Enkele details: alle bouten, moeren en bussen teruggebracht van metrisch naar UNF.
Vijfhonderdtwee-ennegentig (592) onderdelen vervangen / hersteld / nieuw gemaakt.
Motorinhoud: 600cc.
Dit model Indian werd in 1939 ontworpen voor gebruik in het Amerikaanse en de geallieerde legers. Hij lijkt op het model van de 750 cc Military scout (model 640 B.) De 500 is echter lichter gebouwd, zowel wat betreft motor als frame en verschilt op vele punten in detail van de 750cc. De productie liep tot 1944 en in die bijna zes jaar werden er nauwelijks wijzigingen in de uitvoering aangebracht. In totaal zijn er ongeveer 35.000 exemplaren vervaardigd. De motor levert 15 pk bij 4800 toeren. Ontsteking is accu-bobine, gewicht 204 kg, topsnelheid 105 km/u. Er is een handgeschakelde 3 versnellingsbak en de wielmaat is 3.50 X 18.
Deze kleurstelling is uiteraard niet bindend.